Affiliation |
Faculty of Education English Language Education |
Title |
Lecturer |
External Link |
OKITSU Noriko
|
|
Degree 【 display / non-display 】
-
Master of Science in Education ( California State University, Fullerton )
-
修士(学術) ( 東京外国語大学 )
Research Areas 【 display / non-display 】
-
Humanities & Social Sciences / Foreign language education
Professional Memberships 【 display / non-display 】
-
日本言語テスト学会
2023.8
-
小学校英語教育学会
2022.4
Papers 【 display / non-display 】
-
Analyzing Junior High School Students’ Discourse and Source Use in Integrated Writing: Implications for Instruction and Materials Reviewed
Kaori SHIBATATE, Noriko OKITSU
Journal of Teaching English ( 32 ) 2024.12
Language:English Publishing type:Research paper (scientific journal)
-
技能統合型ライティングタスクにおける高校生の方略使用 Reviewed
興津紀子
九州英語教育学会紀要 ( 第52号 ) 11 - 20 2024.7
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal)
-
英語のやり取りの力を育成するSmall Talk の指導実践
園田伊公子, 亀井章人, 栁田章衣, 山口耕, 荒川ひかり, 早瀬沙織, 興津紀子
宮崎大学教育学部附属教育協働開発センター研究紀要 ( 32 ) 79 - 88 2024.3
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution)
-
Analysis of Integrated Skills Tasks in Upper Secondary School English Textbooks Reviewed
( 第51号 ) 2023.7
Publishing type:Research paper (scientific journal)
-
相互行為方略の効果的使用を目指したSmall Talkの実践
藤崎有紗、興津紀子
宮崎大学教育学部附属教育協働開発センター研究紀要 31 143 - 156 2023.3
Publishing type:Research paper (scientific journal)
MISC 【 display / non-display 】
-
高等学校の技能統合の授業実践と生徒の方略的行為
興津紀子・肥田木洋之
JACET教育問題研究会 言語教育エキスポ2024予稿集プラス 2024.4
Publishing type:Research paper, summary (national, other academic conference)
-
プロセス・アプローチで自律的に書く・話す力を育てる
興津紀子
TEACHING ENGLISH NOW ( 特集号 ) 26 - 27 2024.3
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media)
-
目的や場面、状況などを授業で設定するときのポイント
興津紀子
TEACHING ENGLISH NOW ( 第51号 ) 4 - 5 2023.8
Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media)
-
Exploring Teacher-Student Interaction in English Language Classrooms
興津紀子
ICET 2021 Reports 2021.2
Publishing type:Research paper, summary (national, other academic conference)
-
教室内英語力評価尺度を使用した中学校英語授業改善
興津紀子
教室内英語力評価尺度活用マニュアル 1 - 4 2020.11
Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media)
Presentations 【 display / non-display 】
-
技能統合による英語力の育成 Invited
興津紀子
英語授業実践セミナー 2024.6.29
Event date: 2024.6.29
Presentation type:Public lecture, seminar, tutorial, course, or other speech
-
コミュニケーション能力を育成するためのタスク:技能統合型タスクに焦点をあてて Invited
興津紀子
21世紀英語教育セミナー 2024.6.6
Event date: 2024.6.6
Presentation type:Public lecture, seminar, tutorial, course, or other speech
-
高等学校の技能統合の授業実践と生徒の方略的行為
興津紀子・肥田木洋之
JACET教育問題研究会 言語教育エキスポ2024 2024.3.10
Event date: 2024.3.10
Presentation type:Oral presentation (general)
-
中等教育段階の技能統合型タスクにおける方略使用の実態
興津紀子
九州英語教育学会熊本研究大会 2023.12.2
Event date: 2023.12.2
Presentation type:Oral presentation (general)
-
高等学校英語教科書の技能統合型タスク分析
興津紀子
九州英語教育学会佐賀研究大会 2022.12.4
Event date: 2022.12.4
Language:Japanese Presentation type:Oral presentation (general)
Awards 【 display / non-display 】
-
優秀賞
2023.3 教育システム情報学会2022年度学生研究発表会(九州・沖縄) 中学校英語科における言語活動の更なる充実に向けた遠隔授業の可能性の追究 −インストラクショナルデザインに基づく授業設計を通して –
塩月一恵、小林博典、興津紀子
Award type:Award from Japanese society, conference, symposium, etc.
Grant-in-Aid for Scientific Research 【 display / non-display 】
-
外国語教師の専門的力量形成における学びの諸相の解明:語りの多面的分析を通して
Grant number:24K0406601 2024.04 - 2027.03
文部科学省/日本学術振興会 科学研究費助成事業 基盤研究(C)
坂本南美、寺西雅之、石野未架、津久井貴之、興津紀子
Authorship:Coinvestigator(s)
Committee Memberships 【 display / non-display 】
-
九州英語教育学会 事務局長
2024.4
Committee type:学協会
-
全国英語教育学会 査読委員
2023.7 - 2024.3
Committee type:学協会
-
全国英語教育学会 第49回福岡研究大会実行委員
2023.5
Committee type:学協会
Social Activities 【 display / non-display 】
-
令和6年度宮崎大学で実施する教員研修:中・高英語科のテストづくり講座
Role(s): Lecturer
2024.10.3
-
新時代に対応した生徒の能力の育成につなげるICTを活用した授業公開 宮崎県立小林高等学校第1回公開授業
Role(s): Advisor
宮崎県教育庁高校教育課 2024.9.24
-
兵庫県三田市中学校英語部会夏季研修会
Role(s): Lecturer
三田市中学校英語部会 2024.8.7
-
小学校から始める外国語教育:小・中・高連携を考える
Role(s): Lecturer
宮崎大学 教師みらいセミナー 2024.6.8
-
宮崎県教育庁高校教育課 新時代に対応した高校授業改革推進事業 (指導・評価研究部門)
Role(s): Advisor
宮崎県教育庁高校教育課 2024.5.9 - Now